“Kezdetben”

Orbán Anna
2021.10.04.

A teremtés hat napjának története. A teremtés története és kreatív ötletek otthoni foglalkoztatáshoz  óvodás és kisiskolás gyerekeknek.

Első nap

Kezdetben az Örökkévaló megteremtette az eget és a földet. Ekkor még nem volt semmi, sem növények, sem állatok, csak a pusztaság volt. Az Örökkévaló szólt: “Legyen világosság!” Lett világosság, s az Örökkévaló látta, hogy jó,  elnevezte nappalnak, a sötétséget pedig éjszakának. Lett este és lett reggel, ez volt az első nap. Ahol fény van, ott van árnyék is, játszunk vele! Rajzoljuk körbe a saját árnyékunkat, kedvenc játékok árnyékát, készítsünk papírból formákat, világítsuk meg őket sima felület előtt.

Második nap

Az Örökkévaló megteremtette a kék  eget a föld felé, szétválasztotta a lenti vizeket a fenti vizektől. Lett este és lett reggel, ez volt a második nap. Beszélgessünk a víz fontosságáról! Készítsünk vattából felhőket!

Harmadik nap

Az Örökkévaló szétválasztotta a vizeket a szárazföldtől és megteremtette a növényeket, füveket, cserjéket, fákat, bokrokat, gyümölcsösöket rajta. Látta, hogy jó, lett este és lett reggel, ez volt a harmadik nap. Kísérletezzünk! Válasszuk szét a vizet a homoktól, úgy, hogy egy befőttesüvegbe víz és homok (vagy virágföld) keverékét jól összerázzuk, majd hagyjuk leülepedni. Nagyobbakkal filter papíron is szűrhetjük a keveréket. Ha sót is teszünk a keverékbe, egy madzag segítségével másnapra az is kiválik a vízből.

 

 

Negyedik nap

Az Örökkévaló megteremtette az égitesteket, hogy világítsák a nappalt és az éjszakát, hogy utat mutassanak és jelezzék az idő múlását. Kisebb és nagyobb égitesteket teremtett, a nagyobbat, hogy nappal látszódjon, a kisebbeket, hogy éjjel. Látá, hogy jó, lett este és lett reggel, ez volt a negyedik nap. Készítsünk saját galaxist! Szükség lesz egy kisebb jól záródó befőttes üvegre, két-három szín temperára, vízre, vattapamacsokra és csillámporra. Tegyük az első színt az üvegbe, majd töltsük fel negyedéig vízzel. Rázzuk össze a keveréket, és borítsunk hozzá fél kiskanálnyinál nem több  csillámport. Rakjunk bele szétszedett vattapamacsokat, 6-8 darabot és egy eszköz segítségével nyomkodjuk az üveg aljára. A következő színű temperából tegyünk a keverékbe, majd újra víz, csillámpor, vatta következik. Fontos: a készítés közben ne rázzuk a keveréket, hogy jól látszódjanak a különböző színek.

(forrás:momdotcom)

Ötödik nap

Az Örökkévaló megtelítette a vizeket és a levegőt élettel, megteremtette a halakat, hüllőket, vízi állatokat, és a madarakat és más repülő állatokat. Látta, hogy jó, lett este és lett reggel, ez volt az ötödik nap.

Játék: Úszik, vagy repül? Készítsünk le, illetve felfelé mutató nyilakat, ragasszuk hurkapálcára, vagy jégkrém pálcikára, adjunk a gyerekeknek egyet egyet. A felfelé mutató nyíllal jelezzék a repülő, a lefelé mutató nyíllal pedig az úszó állatokat. Ha a szóban forgó állat mindkettőt csinálja, mutassák fel egyszerre a két nyilat. Ne felejtsük el a dínókat, minden évben felmerül a kérdés a teremtés történetével kapcsolatban, hogy a dinoszauruszokat vajon mikor teremtette az Örökkévaló.

Hatodik nap

A hatodik napon az Örökkévaló életet teremtett a szárazföldre, állatokat, amik a földön csúsznak, vagy a fűben futnak, fákon ugrálnak. Medvét, oroszlánt, hangyát, zsiráfot, vakondot és szöcskét, hogy benépesítsék azt. És látta Isten, hogy jó. Végül megalkotta  az embert, így lett teljes a világ teremtése. Lett este és lett reggel, ez volt a hatodik nap.

Készítsünk a gyerekekkel plakátot, hat részre osztott lapra, vagy teremtés naplót, naponként egy nagyobb számozott lapot tegyünk tele újság kivágásokkal, képekkel, rajzokkal, majd fűzzük össze. Időszűke esetére íme egy színező lap:

Érdekes ötlet a teremtés napjaival díszített ropik készítése:

 

Jó szórakozást!