Az előző szakasz végén József megfejti a főpohárnok és a fősütő álmát. Kérte a főpohárnokot, emlékezzen rá, segítsen neki, hogy mielőbb kiszabaduljon a börtönből, miután visszahelyezik őt az állásába. A főpohárnok azonban megfeledkezett róla. Két évvel később a fáraó egymásután két álmot látott. Az elsőben hét szép kövér tehenet hét sovány tehén fal fel, azonban ugyanolyan véznák maradnak. Ezután hét telt kalászt, ugyancsak hét, de aszott kalász nyel el; de ezek is változatlanok maradnak.
Ekkor jött el József ideje, aki az Ö-való segítségével fény derít mindkét álom értelmére. A hét életerős tehén, hét bőséges esztendőt jelképez, míg a másik hét csenevész, hét szűk, kemény évet szimbolizál. A második álom, az első megerősítése, hogy I-ten hamarosan végrehajtja a tervét.
József azt tanácsolja a fáraónak, hogy nevezzen ki hozzáértő embereket, hogy a hét bőséges évben elegendő gabonát gyűjtsenek össze a rákövetkező ínséges évekre. Annyira megtetszett a fáraónak József innovatív gondolkodása, tanácsai a kivitelezésre, hogy őt nevezte ki erre a posztra.
József két követendő dolgot tanít nekünk.
Minden tőlünk telhetőt meg kell tennünk célunk elérése érdekében, ugyanakkor bíznunk kell az Ö-valóban, hogy segít és védelmez bennünket, miként a Zsoltárokban olvashatjuk: „Az Ö-való az én erőm és pajzsom, benne bízott szívem és megsegítettem, ujjongott a szívem és énekemmel magasztalom őt.” (28.Zsolt., 7.)
Az embernek úgy kell élnie, hogy a jelenben a jövőt is szem előtt tartja, mind anyagi, mind szellemi szempontból.
Különösen igaz ez a mi korunkra, amikor az embernek nemcsak „magára kell gondolnia”, hanem a Földre is, mivel odáig jutott a bolygó pusztításában, hogy már a maga élete is veszélybe került. Nem József előrelátó szemléletét tartotta maga előtt, hanem felelőtlenül fordította a maga hasznára a természeti erőforrásokat. A Föld védelmét nem vette figyelembe, felelőtlenül kihasználja, mellyel ökológiai katasztrófát idézett elő… Kiváltképpen a zsidó embernek kell az ökológiai gondolkodást elsajátítania, mivel I-ten teremtette a Földet is, és amit Ő ad, azt kötelességünk megbecsülni. A ma (zsidó) embere is bőven meríthet tudást, inspirációt József történetéből és általában a Tórából, mely a kezdetektől minden nemzedékhez szól; mivel üzenete örökérvényű.